Prvý elektromobil Alfa Romeo, menšie SUV Milano, sa začína poodhaľovať

3

Prvý plne elektrický model od značky Alfa Romeo, subkompaktné SUV Alfa Romeo Milano, zažije oficiálnu premiéru o pár mesiacov. K dispozícii však už máme prvé informácie, vrátane uniknutých obrázkov.

Automobilka Alfa Romeo patriaca do koncernu Stellantis sa chce stať čisto elektrickou značkou už od roku 2027. Aktuálne pritom nemá v ponuke žiadny elektromobil. To sa však začne meniť už pomerne onedlho. A prvým modelom s plne elektrický pohonom bude menšie SUV Alfa Romeo Milano, ktoré sa zaradí do segmentu B.

Áno, Stellantis má v segmente B množstvo veľmi podobných elektromobilov, vrátane SUV. Alfa Romeo Milano však má byť špecifickým modelom, ktorý bude zameraný viac na radosť z jazdy. A to pre Autocar nedávno potvrdil aj šéf Alfy, Jean-Philippe Imparato.

Ten uviedol, že riaditeľovi koncernu Stellantis povedal, že chce byť majstrom v ovládateľnosti. A to sa má týkať aj subkompaktného elektrického SUV Milano, ktoré navyše zrejme ako prvý koncernový elektromobil postavený na platforme eCMP, ak ho nepredbehne Jeep Avenger, dostane pohon oboch náprav. V prípade Alfy však má táto konfigurácia priniesť lepšie športovo-jazdné vlastnosti a nie terénne schopnosti ako v prípade Jeepu.

alfa romeo milano

Zdroj obrázku: ? via Autocar.co.uk

Alfa Romeo podľa Imparata zvažuje aj športovú verziu Quadrifoglio. O tej sa rozhodne až potom, čo talianska značka zistí, koľko budú ochotní za ňu zaplatiť zákazníci. A keď je reč o cene, dá sa predpokladať, že tá nebude nízka. Šéf značky totiž uvádza, že sa chcú zamerať na ziskovosť a nie objem predajov. Navyše elektromobily Alfa Romeo budú v hierarchii koncernu radené do prémiovej kategórie.

Čo očakávať „pod kapotou“?

Dozvedáme sa tiež, že model Alfa Romeo Milano, ktorý sa mal podľa prvotných neoficiálnych informácií volať Brennero, bude mať dĺžku okolo 4,1 m a šírku cca 1,8 m. Čo sa týka pohonného systému, tak ako v prípade koncernových súrodencov môžeme min. v základe teoreticky očakávať batériu s kapacitou 54 kWh. Otázkou však je výkon, keďže Milano má byť športovejšie ladeným modelom a navyše (aj) s pohonom oboch náprav.

alfa romeo milano

Zdroj obrázku: ? via Autocar.co.uk

Ak bude dostupná aj štandardná „predokolka“, tá by mohla ponúknuť 115 kW a 260 Nm alebo mierne navýšený výkon. V prípade verzie s pohonom oboch náprav sme zvedaví, či Alfa použije 2 motory po 115 kW. Táto otázka je zrejme otvorená. Rovnako ako kapacita batérie verzií s pohonom všetkých kolies, keďže tie budú s najväčšou pravdepodobnosťou menej účinné ako „predokolky“.

Tu však treba počítať aj s obmedzeniami platformy eCMP, ktorá nebola navrhnutá špeciálne pre elektromobily. Riešením prípadných priestorových obmedzení by však mohla byť batéria s vyššou energetickou hustotou. Nuž, uvidíme. Zrejme v apríli budúceho roku, kedy zažije elektromobil Alfa Romeo Milano svetovú premiéru. Mimochodom, model Milano sa bude vyrábať aj v mild-hybridnej verzii.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Alfa Romeo avizuje elektrickú vlajkovú loď s dojazdom 800 km a troma motormi
Alfa Romeo: „Tesla nakopáva všetkým zadky, ale my sme iní“
„Vzkriesená“ Lancia avizuje elektrickú vlajkovú loď s dojazdom cez 700 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Mozno pochopia, ze dizajn pri tomto segmente uz fakt nikoho nezaujima. Dolezite budu hlavne parametre: realna spotreba a dojazd, komfort podvozku a riadenia, ale nepochybne i infotaiment. V dinosaurich automobilkach by si hlavne mohli konecne spolu dohodnut jednotny system nabijania rozpoznanim auta, lebo tie rfid cipy kazdeho dodavatela su fakt stredovek a zda sa, ze to moze byt prave cestou uspechu a vseobecneho prijatia ev petrolheadmi, ktori prave toto uplne pravom kritizuju, v com im davam za pravdu.

Pridajte komentár