Alfa Romeo avizuje elektrickú vlajkovú loď s dojazdom 800 km a troma motormi

3

Automobilka Alfa Romeo patriaca do koncernu Stellantis chce už pomerne onedlho, od roku 2027, predávať len elektromobily. Ďalším z avizovaných modelov je pritom vlajková loď zo segmentu E, ktorá má byť vybavená aj 3-motorovým pohonným ústrojenstvom a ponúknuť dojazd až 800 km.

Autocar na základe rozhovoru so šéfom značky Alfa Romeo, ktorým je Jean-Philippe Imparato, uvádza, že Taliani chystajú vlajkové elektrické SUV vyššej strednej triedy, ktoré bude konkurovať modelom ako BMW iX, Lotus Eletre či Porsche Cayenne „EV“.

Podľa Imperata bude ich chystaná elektrická novinka nižšia ako tradičné SUV z daného segmentu. A to z dôvodu vyššej efektivity a zabezpečenia strhujúcej dynamiky. Dôležité pritom je, že vyrastie na novej koncernovej 800-V platforme STLA Large, ktorá je určenej pre modely zo segmentov D a E.

Táto platforma bola podľa šéfa spoločnosti Alfa Romeo navrhnutá s ohľadom na prémiové značky koncernu Stellantis, ktorými majú byť okrem Alfy aj DS, Lancia a Maserati. V prípade avizovaného vlajkového SUV má zabezpečiť dojazd až 800 km, nabitie za menej ako 30 min a umožniť integráciu až 3 elektromotorov.

Koncern Stellantis už v roku 2021 uviedol, že platforma STLA Large umožní stavať elektromobily s dĺžkou 4 800 až 5 500 mm, batériami s kapacitou 101 až 118 kWh, dojazdom až 800 km, motorovými jednotkami s výkonom 150 a 330 kW (takže napr. 2-motorové verzie môžu mať výkon až 660 kW) či zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2 s.

Zameranie na jazdné vlastnosti

Aktuálne šéf Alfy prízvukuje, že ich značka sa bude v prípade elektromobilov oveľa viac zameriavať na ovládateľnosť a jazdné vlastnosti. Väčšie elektromobily pritom majú pocitovo pôsobiť ako vozidlá s pohonom „svalnatej“ zadnej nápravy. A vlajkové elektrické SUV značky Alfa Romeo má prísť na trh až v roku 2027.

Spomenuté informácie pritom nasvedčujú tomu, že aktuálne avizovaný model veľmi stručne spomínal šéf Alfy Romeo pre Severnú Ameriku Larry Dominique už v máji tohto roku. Malo by ísť teda o niečo ako SUV variant už skôr avizovaného veľkého elektrického sedanu, ktorý má konkurovať napr. modelom Porsche Taycan či Tesla Model S.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Alfa Romeo: „Tesla nakopáva všetkým zadky, ale my sme iní“
„Vzkriesená“ Lancia avizuje elektrickú vlajkovú loď s dojazdom cez 700 km
Stellantis avizuje 28 nových elektromobilov do 2 rokov. Aké modely očakávať?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. 2027 ? To su velmi vtipni alfaci. To uz bude asi mierne po funuse. Teraz len neviem, ci volkswagwnu, alebo i po funuse stelantisu. Tesim sa na tento konkurencny boj. Cinani su trvdy oriesok. Makaju narozdiel od eu flakacov.

Pridajte komentár