Na prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji predstavili nové elektromobily aj japonské značky. Ide pritom o modely Mazda EZ-60, Toyota bZ7 a Lexus ES.
Mazda EZ-60
Mazda EZ-60 sa nám postupne poodhaľuje a aktuálne zažila svetovú premiéru na autosalóne v Šanghaji. Ako sa očakávalo, Mazda v dnešnej tlačovej správe potvrdila, že aj model EZ-60 je výsledkom spolupráce s čínskou automobilkou Changan, ktorá sa postarala o techniku.
Potvrdili sa tiež skôr uniknuté rozmery 4 850 x 1 935 x 1 620 mm (dĺžka x šírka x rázvor). A podľa dokumentov MIIT bude mať novinka od Mazdy rázvor 2 902 mm. Radí sa tak do strednej triedy, pričom nadväzuje na sedan Mazda 6e, ktorý sa predáva aj u nás.
- Zdroj: Mazda
- Zdroj: Mazda
- Zdroj: Mazda
Japonci potvrdili aj to, že Mazda EZ-60 príde na trh ako BEV aj „PHEV“. Označenie PHEV je ale trošku prekvapením, nakoľko ide o EREV, ako už skôr odhalili dokumenty MIIT. Oba modely budú mať každopádne pohon zadnej nápravy. Pohon 4×4 sa zatiaľ nespomína.
Mazda v tlačovej správe okrem odhadovaného dojazdu 600 km (CLTC) neuvádza ďalšie technické špecifikácie elektrickej verzie. Dozvedáme sa však aspoň, že obrovský displej infotainmentu má uhlopriečku 26,45″. A dopĺňa ho „virtuálny 3D head-up displej“. Viac by sme mali spoznať už onedlho, keďže model EZ-60 sa v Číne začne predávať tento rok. A neskôr sa očakáva aj jeho príchod na európsky trh.
Toyota bZ7
Toyota bZ7 je ďalší elektromobil, ktorý vyvinuli Japonci spolu s Číňanmi. Tentokrát pomohla Toyote automobilka GAC. A to konkrétne s vyše 5 metrov dlhým elektrickým sedanom. Toyota pritom mala prispieť „vysokokvalitným manufaktoringom“ a GAC technológiami.
Toyota bZ7 má byť vybavená najnovšou inteligentnou technológiou, ktorá zahŕňa „smart cockpit“, jazdný asistent a pokročilý bezpečnostný systém. Toyota v tlačovej správe žiaľ neprezradila žiadne technické špecifikácie. Model je stále vo vývoji a na ceste na trh do roka.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Lexus ES
Nová generácia sedanu vyššej strednej triedy Lexus ES príde na trh ako hybrid a po prvýkrát aj ako elektromobil. Model bol vyvinutý v Japonsku a vyrástol na platforme TNGA GA-K. Novinka má byť pritom predskokanom elektrifikovaných áut novej generácie.
Elektrický Lexus ES BEV má rozmery 5 140 x 1 920 x 1 560 mm (dĺžka x šírka x rázvor), rázvor 2 950 mm, pohon prednej nápravy alebo oboch náprav, výkon 165, resp. 252 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s, resp. 5,9 s, dojazd 685, resp. 610 km (podľa čínskeho cyklu CLTC), max. nabíjací výkon 150 kW či nabíjanie z 10 na 80 % za cca 30 min. Na trhy v rámci rôznych regiónov sa začne uvádzať postupne, a to od polovice budúceho roka.
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota Urban Cruiser odhalila aj prvú európsku cenovku
Mazdu 6e je možné objednať v SR. Známe sú už aj ceny
Toyota predstavila nový elektromobil s dojazdom 600 km a vylepšila model bZ4X
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Pri čítaní tohoto článku ma napadlo, že by bolo dobré, keby sa našiel niekto z uznávaných odborníkov na BEV, a vytvoril víziu očakávaných technických parametrov prichádzajúcich nových typov a modelov pre jednotlivé kategórie od A , B, C, atď. Neskôr by to mohla byť vízia aj na ďalší rok dva dopredu …
Napr. v takomto duchu: Očakávame, že sa v tomto roku u novo prichádzajúcich vozidiel v triede A kapacity batérií posunú na 35 až 48 kWh, časy nabíjania 20-80% budú pod 26 min, spotreba WLTP dosiahne 12,3 kWh/100 km ap. Hodnotené parametre by mohli byť dohodou odborníkov štandardizované. Takto by si mohol každý kupujúci porovnať vyhliadnuté už vyrábané alebo práve prichádzajúce BEV s akýmsi očakávaným trendom.
P.S. To ja len tak, že nemám čo robiť! 🙂
A možno sa neskôr dostanú aj energetické štítky, tak ako na všetky elektrospotrebiče, pneu a podobne. Tiež by to poukázalo na efektivitu daného pohonu, hmotnosť verzus spotreba, a napríklad veľkosť batérie. To by bolo prehľadné podľa mňa
Energetické štítky a rôzne atesty elektrotechnických zariadení je už dnes samozrejmosťou. Môj nápad je skôr o predpovedí očakávaných zlepšení autoritami v odbore. 🙂
A ešte mimo mísu, aspoň vidno podľa komentárov o ktoré značky majú ľudia najväčší záujem. Pri Čínskych a koncernových autách veľa komentárov, teraz Japonské trio a skoro žiadne komentáre..
Čo k nim povedať. Meh. Predražený podpriemerný produkt. Proste „meh“
Japonské auta majú renomé všade vo svete, to nejaký hype čínskych značiek na internete nezmení, koľko ľudí si čínske auto reálne kúpi? za čínskymi autami nie je žiadna prevratná technológia a sú navyše mimoriadne dotované čínskou vládou, nehovorím že sú to zlé auta a že si neukusnu časť trhu, hlavne teda v Číne, ale pre Japoncov je to podobné ako keď sa v 90 rokoch objavili kórejské auta, bola to nepríjemnosť ale nie niečo čo by japonskú automobilovú dominanciu ohrozilo
Gaston, napadlo ma, či nie sme my, ktorí intenzívnejšie sledujeme dianie v e-mobilite, akosi unavení a rozladení z veľkej diverzifikácie počtu výrobcov a modelov BEV, a následnej miš-maš spolupráce. 🙂