Mazda, Toyota a Lexus predstavili nové elektromobily EZ-60, bZ7 a ES

7

Na prebiehajúcom autosalóne v Šanghaji predstavili nové elektromobily aj japonské značky. Ide pritom o modely Mazda EZ-60, Toyota bZ7 a Lexus ES.

Mazda EZ-60

Mazda EZ-60 sa nám postupne poodhaľuje a aktuálne zažila svetovú premiéru na autosalóne v Šanghaji. Ako sa očakávalo, Mazda v dnešnej tlačovej správe potvrdila, že aj model EZ-60 je výsledkom spolupráce s čínskou automobilkou Changan, ktorá sa postarala o techniku.

Potvrdili sa tiež skôr uniknuté rozmery 4 850 x 1 935 x 1 620 mm (dĺžka x šírka x rázvor). A podľa dokumentov MIIT bude mať novinka od Mazdy rázvor 2 902 mm. Radí sa tak do strednej triedy, pričom nadväzuje na sedan Mazda 6e, ktorý sa predáva aj u nás.

Japonci potvrdili aj to, že Mazda EZ-60 príde na trh ako BEV aj „PHEV“. Označenie PHEV je ale trošku prekvapením, nakoľko ide o EREV, ako už skôr odhalili dokumenty MIIT. Oba modely budú mať každopádne pohon zadnej nápravy. Pohon 4×4 sa zatiaľ nespomína.

Mazda v tlačovej správe okrem odhadovaného dojazdu 600 km (CLTC) neuvádza ďalšie technické špecifikácie elektrickej verzie. Dozvedáme sa však aspoň, že obrovský displej infotainmentu má uhlopriečku 26,45″. A dopĺňa ho „virtuálny 3D head-up displej“. Viac by sme mali spoznať už onedlho, keďže model EZ-60 sa v Číne začne predávať tento rok. A neskôr sa očakáva aj jeho príchod na európsky trh.

Toyota bZ7

Toyota bZ7 je ďalší elektromobil, ktorý vyvinuli Japonci spolu s Číňanmi. Tentokrát pomohla Toyote automobilka GAC. A to konkrétne s vyše 5 metrov dlhým elektrickým sedanom. Toyota pritom mala prispieť „vysokokvalitným manufaktoringom“ a GAC technológiami.

Toyota bZ7 má byť vybavená najnovšou inteligentnou technológiou, ktorá zahŕňa „smart cockpit“, jazdný asistent a pokročilý bezpečnostný systém. Toyota v tlačovej správe žiaľ neprezradila žiadne technické špecifikácie. Model je stále vo vývoji a na ceste na trh do roka.

Lexus ES

Nová generácia sedanu vyššej strednej triedy Lexus ES príde na trh ako hybrid a po prvýkrát aj ako elektromobil. Model bol vyvinutý v Japonsku a vyrástol na platforme TNGA GA-K. Novinka má byť pritom predskokanom elektrifikovaných áut novej generácie.

Elektrický Lexus ES BEV má rozmery 5 140 x 1 920 x 1 560 mm (dĺžka x šírka x rázvor), rázvor 2 950 mm, pohon prednej nápravy alebo oboch náprav, výkon 165, resp. 252 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s, resp. 5,9 s, dojazd 685, resp. 610 km (podľa čínskeho cyklu CLTC), max. nabíjací výkon 150 kW či nabíjanie z 10 na 80 % za cca 30 min. Na trhy v rámci rôznych regiónov sa začne uvádzať postupne, a to od polovice budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota Urban Cruiser odhalila aj prvú európsku cenovku
Mazdu 6e je možné objednať v SR. Známe sú už aj ceny
Toyota predstavila nový elektromobil s dojazdom 600 km a vylepšila model bZ4X
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Pri čítaní tohoto článku ma napadlo, že by bolo dobré, keby sa našiel niekto z uznávaných odborníkov na BEV, a vytvoril víziu očakávaných technických parametrov prichádzajúcich nových typov a modelov pre jednotlivé kategórie od A , B, C, atď. Neskôr by to mohla byť vízia aj na ďalší rok dva dopredu …

    Napr. v takomto duchu: Očakávame, že sa v tomto roku u novo prichádzajúcich vozidiel v triede A kapacity batérií posunú na 35 až 48 kWh, časy nabíjania 20-80% budú pod 26 min, spotreba WLTP dosiahne 12,3 kWh/100 km ap. Hodnotené parametre by mohli byť dohodou odborníkov štandardizované. Takto by si mohol každý kupujúci porovnať vyhliadnuté už vyrábané alebo práve prichádzajúce BEV s akýmsi očakávaným trendom.

    P.S. To ja len tak, že nemám čo robiť! 🙂

  2. A možno sa neskôr dostanú aj energetické štítky, tak ako na všetky elektrospotrebiče, pneu a podobne. Tiež by to poukázalo na efektivitu daného pohonu, hmotnosť verzus spotreba, a napríklad veľkosť batérie. To by bolo prehľadné podľa mňa

    • Energetické štítky a rôzne atesty elektrotechnických zariadení je už dnes samozrejmosťou. Môj nápad je skôr o predpovedí očakávaných zlepšení autoritami v odbore. 🙂

  3. A ešte mimo mísu, aspoň vidno podľa komentárov o ktoré značky majú ľudia najväčší záujem. Pri Čínskych a koncernových autách veľa komentárov, teraz Japonské trio a skoro žiadne komentáre..

    • Japonské auta majú renomé všade vo svete, to nejaký hype čínskych značiek na internete nezmení, koľko ľudí si čínske auto reálne kúpi? za čínskymi autami nie je žiadna prevratná technológia a sú navyše mimoriadne dotované čínskou vládou, nehovorím že sú to zlé auta a že si neukusnu časť trhu, hlavne teda v Číne, ale pre Japoncov je to podobné ako keď sa v 90 rokoch objavili kórejské auta, bola to nepríjemnosť ale nie niečo čo by japonskú automobilovú dominanciu ohrozilo

    • Gaston, napadlo ma, či nie sme my, ktorí intenzívnejšie sledujeme dianie v e-mobilite, akosi unavení a rozladení z veľkej diverzifikácie počtu výrobcov a modelov BEV, a následnej miš-maš spolupráce. 🙂

Pridajte komentár