Peugeot vylepšil e-208. Ponúkne vyšší dojazd či obojsmerné nabíjanie

5

Subkompaktný hatchback Peugeot e-208, ktorý sa od roku 2019 vyrába na Slovensku, bol aktuálne podľa výrobcu optimalizovaný. Optimalizácia pritom priniesla viaceré vylepšia, vrátane vyššieho dojazdu a nových funkcií.

Peugeot sa chváli, že model e-208 bol minulý rok najpredávanejším elektromobilom segmentu B na európskom trhu. A Francúzi zdá sa chcú túto pozíciu udržať aj vďaka aktuálnej „optimalizácii“.

Predchádzajúca modernizácia modelu s rozmermi 4 055 x 1 745 x 1 430 x 2 540 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) prebehla v roku 2023. Tá pritom priniesla aj novú verziu s výkonom 115 kW a 51-kWh batériou NMC 811.

A práve táto verzia sa aktuálne dočkala ďalšieho upgradu, ktorý sa prejavil aj zvýšením dojazdu na 433 km (WLTP), čo má byť o 23 km viac ako doteraz. Peugeot síce nešpecifikuje, čomu vďačíme za toto zlepšenie, Opel však v prípade nedávno upgradovaného súrodeneckého modelu Corsa Electric, ktorý si takisto polepšil na dojazde, uviedol, že za zvýšením dojazdu Corsy je neustály vývoj NMC batérie a vyššia efektivita pohonného systému.

Ďalšie novinky

Novinkou, ktorá určite poteší mnohých zákazníkov, je obojsmerné nabíjanie typu V2L. To totiž umožňuje napájanie elektrických zariadení/spotrebičov energiou z trakčnej batérie vozidla. Dostupný je pritom výkon 3,5 kW (16 A). Táto funkcia je však k dispozícii len pre spomínanú vyššie postavenú verziu a vyžaduje príplatkový adaptér.

Ďalšími novinkami sú „plánovač ciest“ uľahčujúci plánovanie nabíjania počas ciest na dlhšie vzdialenosti, funkcia „limit AC nabíjania na 80 %“ SoC či nová multifunkčná videokamera, ktorá „zvyšuje bezpečnosť rozšírením detekčnej oblasti automatického núdzového brzdenia“.

Čo sa týka technických špecifikácií „optimalizovaného“ elektromobilu Peugeot e-208, tie sa v porovnaní s predchodcom nezmenili. Model tak ponúka výkon 100 / 115 kW, krútiaci moment 260 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 / 8,2 s, maximálnu rýchlosť 150 km/h, max. nabíjací výkon 100 kW či nabitie z 20 na 80 % za cca 30 min. Cena vylepšeného modelu sa v aktuálnej tlačovej správe nespomína.

peugeot e-208 facelift interier

Zdroj: Peugeot

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot e-3008 s dojazdom takmer 700 km má slovenské ceny
Nové menšie elektromobily od Stellantisu ponúknu vyšší dojazd a môžu byť väčšie
Peugeot e-408 odhalil slovenský cenník aj ďalšie špecifikácie
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Teda nespomenuli to najdôležitejšie, čo hýbe svetom elektroáut, a malo byť prvým a zásadným vylepšením !!! 🙂

    P.S. Malé auto má byť v prvom rade šikovné a lacné, a nie byť pojazdnou elektrárňou nabitou všelijakými serepetičkami , súdruhovia z Peugeotu !!!

  2. Konečne prišli s nastavením limitu nabíjania. Snáď to cez SW aktualizáciu zavedú aj do starších modelov, lebo to bolo na hanbu. Všetci to mali, len Stellantis nie.

    • Silne pochybujem.. Volal som raz nejaky cas dozadu priamo s francuzskym inzinierom, z vyvoja software. Boi veelmi opatrny co povie ale medzi riadkami som cital ze to nemyslia az tak vazne. Stellantis robi skor compliance auta, asi ako vacsina eu/us znaciek. Ale ak, tak by to bolo uzasne. Ved to je vzasade len jednoducha firmware vec.

Pridajte komentár