Subkompaktný hatchback Peugeot e-208, ktorý sa od roku 2019 vyrába na Slovensku, bol aktuálne podľa výrobcu optimalizovaný. Optimalizácia pritom priniesla viaceré vylepšia, vrátane vyššieho dojazdu a nových funkcií.
Peugeot sa chváli, že model e-208 bol minulý rok najpredávanejším elektromobilom segmentu B na európskom trhu. A Francúzi zdá sa chcú túto pozíciu udržať aj vďaka aktuálnej „optimalizácii“.
Predchádzajúca modernizácia modelu s rozmermi 4 055 x 1 745 x 1 430 x 2 540 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) prebehla v roku 2023. Tá pritom priniesla aj novú verziu s výkonom 115 kW a 51-kWh batériou NMC 811.
- Zdroj: Peugeot
- Zdroj: Peugeot
A práve táto verzia sa aktuálne dočkala ďalšieho upgradu, ktorý sa prejavil aj zvýšením dojazdu na 433 km (WLTP), čo má byť o 23 km viac ako doteraz. Peugeot síce nešpecifikuje, čomu vďačíme za toto zlepšenie, Opel však v prípade nedávno upgradovaného súrodeneckého modelu Corsa Electric, ktorý si takisto polepšil na dojazde, uviedol, že za zvýšením dojazdu Corsy je neustály vývoj NMC batérie a vyššia efektivita pohonného systému.
Ďalšie novinky
Novinkou, ktorá určite poteší mnohých zákazníkov, je obojsmerné nabíjanie typu V2L. To totiž umožňuje napájanie elektrických zariadení/spotrebičov energiou z trakčnej batérie vozidla. Dostupný je pritom výkon 3,5 kW (16 A). Táto funkcia je však k dispozícii len pre spomínanú vyššie postavenú verziu a vyžaduje príplatkový adaptér.
Ďalšími novinkami sú „plánovač ciest“ uľahčujúci plánovanie nabíjania počas ciest na dlhšie vzdialenosti, funkcia „limit AC nabíjania na 80 %“ SoC či nová multifunkčná videokamera, ktorá „zvyšuje bezpečnosť rozšírením detekčnej oblasti automatického núdzového brzdenia“.
Čo sa týka technických špecifikácií „optimalizovaného“ elektromobilu Peugeot e-208, tie sa v porovnaní s predchodcom nezmenili. Model tak ponúka výkon 100 / 115 kW, krútiaci moment 260 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 / 8,2 s, maximálnu rýchlosť 150 km/h, max. nabíjací výkon 100 kW či nabitie z 20 na 80 % za cca 30 min. Cena vylepšeného modelu sa v aktuálnej tlačovej správe nespomína.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Peugeot e-3008 s dojazdom takmer 700 km má slovenské ceny
Nové menšie elektromobily od Stellantisu ponúknu vyšší dojazd a môžu byť väčšie
Peugeot e-408 odhalil slovenský cenník aj ďalšie špecifikácie
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Teda nespomenuli to najdôležitejšie, čo hýbe svetom elektroáut, a malo byť prvým a zásadným vylepšením !!! 🙂
P.S. Malé auto má byť v prvom rade šikovné a lacné, a nie byť pojazdnou elektrárňou nabitou všelijakými serepetičkami , súdruhovia z Peugeotu !!!
V trnave sa žiadny Peugeot už nijaký rôčik nevyrába…
Môžeš to upresniť? Čo sa teda dnes v Trnave vyrába? 208 bola predsa v Trnave „doma“!
Konečne prišli s nastavením limitu nabíjania. Snáď to cez SW aktualizáciu zavedú aj do starších modelov, lebo to bolo na hanbu. Všetci to mali, len Stellantis nie.
Silne pochybujem.. Volal som raz nejaky cas dozadu priamo s francuzskym inzinierom, z vyvoja software. Boi veelmi opatrny co povie ale medzi riadkami som cital ze to nemyslia az tak vazne. Stellantis robi skor compliance auta, asi ako vacsina eu/us znaciek. Ale ak, tak by to bolo uzasne. Ved to je vzasade len jednoducha firmware vec.