Opel Grandland Electric s dojazdom takmer 600 km dostal slovenský cenník

8

Nová vlajková loď značky Opel prichádza na slovenský trh, vrátane plne elektrickej verzie Opel Grandland Electric. Spoznávame pritom ďalšie špecifikácie vozidla aj jeho ceny.

Opel Grandland Electric – špecifikácie

Na Slovensku je už možné objednať kompaktné elektrické SUV Opel Grandland Electric, ktoré bude konkurovať modelom ako Škoda Enyaq, VW ID.4 či bratancovi Peugeot e-3008. Rozmery 4 650 x 1 905 x 1 667 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 795 mm pritom tento model radia k tým najväčším modelom vo svojom segmente (C).

Vďaka zverejnenému technickému listu aktuálne spoznávame aj svetlú výšku vozidla – 188 mm či objem batožinového priestoru – 550 l. Ten pritom po sklopení zadného radu sedadiel vzrastie na 1 645 l. A poteší, že zadná lavica je delená v pomere 40:20:40.

V slovenskej ponuke aktuálne nájdeme 2 verzie elektromobilu Grandland, ktoré sa majú líšiť len kapacitou batérie a dojazdom. Ponúkajú pritom pohon prednej nápravy, výkon 154 kW, krútiaci moment 345 Nm,  zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s, maximálnu rýchlosť 170 km/h, batériu s kapacitou 73 kWh, resp. 82 kWh a dojazd 504 – 523 km, resp. 564 – 582 km (v závislosti od výbavy) podľa cyklu WLTP.

Čo sa týka nabíjania, Opel Grandland Electric podporuje maximálny nabíjací výkon 150 kW. Z 20 na 80 % sa má pritom nabiť za 29 min. A počas 10 min nabíjania má byť možné získať dojazd 160 km (WLTP). Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.

Opel pri predstavení modelu Grandland Electric spomínal aj vrcholnú verziu vybavenú batériou s kapacitou 97 kWh a dojazdom okolo 700 km (WLTP). Tá však aktuálne nie je dostupná na Slovensku a zdá sa, že ani na iných trhoch. Zrejme príde neskôr.

Cena a štandardná výbava

Opel Grandland Electric u nás začína na cene 42 490 €. Verzia s kapacitne väčšou batériou je dostupná len vo vyššom stupni výbavy „GS“ a stojí od 46 190 €. Uvedené ceny sú vrátane aktuálneho cenového bonusu vo výške 2 000 €. A pri financovaní vozidla cez služby spoločnosti Opel sa na vozidlo vzťahuje ďalší bonus, a to vo výške 1 500 €.

opel grandland electric interier

Zdroj: Opel

V štandardnej výbave vlajkovej lode od Oplu, ktorá vyrástla na multi-platforme STLA Medium, nájdeme napr. 19″ zliatinové disky, parkovacie senzory (vpredu aj vzadu), kompletné LED svietenie, aut. stretávacie svetlá, dažďový senzor, adapt. tempomat, rozpoznávanie značiek, podvozok s tech. Frequency Selective Damping, bezkľúčový systém, el. ovládané, sklopné a vyhrievané sp. zrkadlá, dva 10″ displeje, 2-zón. klimatizáciu či viacero jazdných a bezpečnostných asistentov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Opel uvádza na trh elektrické SUV Frontera s cenou od 28 990 €
Čínsky BYD má konkurenta aj pre elektromobily ako Škoda Enyaq a VW ID.4
„Najmenšie a najlacnejšie 7-miestne elektro-SUV“ už má prvé cenníky
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • tiez som s nadejou postupne cital ze prijde s nejakou zaujimavou cenou lebo tie paramater az na ten predny pohon niesu najhorsie ale cena moje ocakavania nenaplnila.

      ako vzdy a v com je toto auto lepsie ako napriklad jemu podobny model Y?

      • Je tam 73kWh baterka v základe čiže by mohol mať Opel lepší dojaz. A samozrejme má aj interiér – Tesla nemá. Podvozkovo tiež na tom bude Opel lepšie…

        • Aktualizacie v Oply necakaj, asistentov musis vypinat, nie su na to aby ti zachranili zivot, ale aby si ich vypol.
          O generaciu (ak nie viacgeneracii ) zastaralejšie auto.
          Interie, ma či nema. Kazde auto ma intrier, ale Tesla dokazala spraviť ovladanie auta cez volant, nepotrebujes spraviť žiadne „predletove pripravy“ nemusis vypinať asistentov, a nastavovať si po každom štarte oblubeny režim auta. Tesla si to zapamata a toto nastavenie maš v každej Tesle do ktorej si sadneš, bez otazok, potvrdovani a nastavovani. To čo potrebuješ počas jazdy je na volante, Telefon, hudba, nastavenie tempomat.
          Ostatne je na displeji, aj ked sa to nezda je to konfortne a rychle.

        • no co sa tyka interieru ja ako vodic si skoro vobec nevsimam lebo si vsimam cestu.

          sice ma vacisu bateriu ale dolezitejsia ja spotreba a teda dojazd cize ak by mal mat opel spotrebu 20kW a tesla 15kW tak tesle staci mensia bateria na rovnaky dojazd.
          Ja najazdim denne 50km. Musim dat premerat a skontrolovat elektriku v garazi a uz pri tej zakladnej nabijacke 220v 10A v noci viem nabit viac nez prejazdim. A ked pojdem nedaj boze raz za stvrt rok dalej tak sa zastavim na nabijacke.

          casto krat odbornici co testuju auta riesia podvozky, ale verim ze pre clovek co 90% casu v aute stravi na ceste do prace a z prave je uplne jedno aky ma podvozok.

          a este co sa tyka interieru a infotainmentu. teraz mam Ceed SW uz pomaly treti rok. od zaciatku tam mam nastavene jedno radio, 2 krat do roka prehodim cas Zimny/letny a maximalne cez kaebl napojim z telefonu navigaciu. Nic ine na tom neriesim.

Pridajte komentár