„Cenová vojna“ elektrických áut sa už pomerne dlho spomína v súvislosti s čínskym trhom, kde prebiehajú veľké konkurenčné boje, ktoré tlačia ceny elektromobilov na neuveriteľne nízke ceny z pohľadu Európana. Skorú cenovú vojnu však predpovedá šéf Škody aj v rámci Európy.
Šéf automobilky Škoda v rozhovore pre Handelsblatt uviedol, že v Európe očakáva veľký konkurenčný boj o zákazníka v rámci segmentu elektromobilov, informoval web Ecomento. Tieto slová pritom prichádzajú krátko po predstavení nového elektromobilu značky – kompaktného elektrického SUV Elroq.
Zdá sa, že jednou z najväčších prekážok rozvoja elektromobility ostáva mimo Číny ich obstarávacia cena. Automobilky síce najmä od minulého roka začali oznamovať menšie a cenovo dostupnejšie modely aj pre Európu, ich nástup je však pomalý. A navyše, mnoho zákazníkov čaká na cenovo dostupnejšie elektromobily z vyšších segmentov.
Šéf Škody Klaus Zellmer však predpokladá, že prísnejšie emisné limity, ktoré začnú platiť v EÚ od budúceho roka, prinesú znižovanie cien elektromobilov. Aby výrobcovia áut splnili nové emisné limity, budú musieť predať viac elektromobilov, čo má podľa Zellmera v rámci boja o zákazníka rozpútať „cenovú vojnu, ktorá nemá v segmente elektromobilov obdobu“, píše Handelsblatt.
Elroq ako prvý krok?
Môže sa zdať, že Škoda robí v spomínanom smere prvý krok nedávno predstaveným kompaktným elektrickým SUV Elroq, ktorý má byť podľa českej značky najlacnejším elektromobilom v segmente a ktorý sa Nemecku predáva od 33 900 €. Podľa šéfa Škody tento model po zohľadnení výbavy stojí rovnako ako jeho náprotivok so spaľovacím motorom – Škoda Karoq.
Pred pár dňami pritom šéf marketingu Škody Martin Jahn v rozhovore pre Autocar naznačil, že česká automobilka nebude mať v rámci svojej elektrickej novinky moc veľkú maržu. „Priznávam, že toto nie je najziskovejšie auto v našej zostave a musíme popracovať na nákladoch. Najmä na nákladoch na batérie, aby boli elektromobily v budúcnosti ziskovejšie,“ citoval Autocar Martina Jahna.
Škoda tiež nedávno potvrdila, že po modeli Elroq bude nasledovať subkompaktné elektrické SUV Epiq, ktoré by malo začínať na cene okolo 25 000 €. To sa však dostane do predaja zrejme až v roku 2026.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinka Škoda Elroq už má prvé cenníky a odhaľuje výbavu
Elektrická Škoda Epiq bude stáť od 25 000 € a ponúkne dojazd až 400+ km
VW v SR znížil cenu najlacnejších verzií elektromobilov ID.3, ID.4 a ID.5
ODBER NOVINIEK
16 komentárov
Celkom sú vtipní. Musia popracovať za znižovaní nákladov, najmä na batérie? To si robia srandu? Veď o koľko zlacnela cena batérií za posledné obdobie? Zvaľovať cenu BEV na batérie mi príde celkom hlúpe.
Nech je už konečne tu tá cenová vojna. Inak budú len rozprávať a vyhovárať sa, ale autá reálne zlacňovať nebudú.
Každopádne, autá ako Skoda Elroq, Kia EV3 sú krok správnym smerom, ale ešte to stále nie je ono.
Spravil som Skodovke prieskum zadarmo, popytal som sa viacerych kolegov (strojarsky priemysel) aka suma by bola pre nich zaujimava aby zamenili svoje auto za elektromobil, odpoved bola vacsinou okolo 18 000€ ,max . 20 000. Teda estw su daleko od toho co pozaduje trh. Skoda, nemate zaco.
Približne toľko a menej stoja emobily v Číne a tá je jednotka nielen vo výrobe, ale už asi aj v počte emobilov na cestách (ak sa zarátajú aj nákladné autá a busy).
Ja tiež márne čakám na emobil do 20 tis., tieto akože lacné emobily za 35 a viac tisíc sú na smiech.
Cena baterii už spadly natolik, že není důvod, aby byly dražší než spalováky. Na druhou stranu VW má jistě uzavřené dlohodobé smlouvy na battery packy za cenu z doby jejího uzavření.
Pokud se podaří zachovat zatím platné pokuty za emise od přístího roku, tak pak je to pro VW jednoduché, buď zaplatí velké pokuty nebo sníží ceny EV o 10k€. V prvním případě neprodá nic navíc, v druhém penetruje trh svými EV. Finančně ho to vyjde podobně.
Pokud EU ty pokuty odloží, jen to prodlouží agonii evropského autoprůmyslu, zpomalí inovace a z dlohodobějšího hlediska na to evropští výrobci jenom doplatí.
Je dost možné, že evropské automobilky zatím nemají tak skvělé nabídky od korejských a čínských výrobců baterií.
Najprv sa hovorilo o približovaní sa cien BEV ku spaľovákom. Za posledné roky však ceny spaľovákov tak prudko narástli, že sa ich ceny priblížili k BEV! Nik nemôže chcieť auto pod cenu výrobných nákladov a primeraného zisku. Rád by som videl čínske a európske kalkulácie, a hneď by bolo jasné kde je pes zakopaný!
Lenze cinanania nemaju system nenazatychbdealerov a nezivia tucne rite nemeskych “ managerov” ktorych je viac ako je treba
To je pravda, treba sa pozrieť na náklady.
Stačí sa pozrieť na konkurenciu v podobe Tesly a Číňanov. Majú nové technológie, ktoré dokážu vyrobiť viac áut za 1 hodinu. Nie sú odkázaní na množstvo dodávateľov, čo v EU spôsobuje automobilkám cenové problémy a pomalú obmenu modelov. Vyrábajú len pár modelov takmer v plnej výbave, dokúpiť je možné len pár vecí naviac – je to efektívne a skracuje to dodacie lehoty.
Vplyv nižšej ceny práce v Číne stále klesá vzhľadom na stále vyššiu automatizáciu výroby.
My máme naviac super drahé energie čo nám tiež nepomáha.
ja sa na EV uz vozim 1.5 roka a nelutujem, ze som za auto dal viac akoby som dal dnes…pretoze ten cas, ktory si s autom uzivam je na nezaplatenie 😉
Ja sa vozim na EV uz 9 rokov a za palivo som usetril tolko, ze si za to mozem kupit noveho Elroqa…
Čo konkrétne je na nezaplatenie? Dajte, potrebujem presvedčiť manželku, ktorá hovorí, že elektromobil sa neoplatí.
Viete nabíjať doma alebo v práci? Ak áno, viete ušetriť nemalé peniaze. Navyše možete mať cez 300 koní s nákladmi ako 1.0tsi. Navyše auto viete na dialku nie len zohriať ale v lete aj vyklímovať. Či sa ale „oplatí“ je otázne. Teraz EV zažívajú najväčší boom a ten model ktorý dnes kúpite bude o 5-6rokov zastaralý. To zníži aj cenu ked ho budete predávať.
Ďakujem za info. Inak, o 5-6 rokov bude všetko dnešné zastaralé.
Je tesla model 3 z roku 219 zastarala? Nezartuj
skoda… penazi… za srot moralne zastaraly uz pri vyrobe…