Škoda naznačila elektrické kombi na spôsob modelu Octavia už v roku 2021. Následne potvrdila elektrické kombi ako jeden zo 6 chystaných elektromobilov. Aktuálne sa však z rozhovoru šéfa Škody pre Autocar dozvedáme, že tento model sa oneskorí.
Šéf pre predaj a marketing spoločnosti Škoda, Martin Jahn, ešte v roku 2021 uviedol, že chcú priniesť elektromobil podobný Octavii, ktorý bude mať rovnaký účel a rovnakú cieľovú skupinu. A naznačil aj variant kombi.
Škoda následne v apríli minulého roku oznámila, že do roku 2026 chystá 6 elektromobilov, vrátane modelu s pracovným označením Combi. Keď však Česi v auguste tohto roku pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov hovorili o budúcich elektromobiloch, model „Škoda Combi“ medzi nimi chýbal.
A teraz vďaka rozhovoru šéfa Škody Klausa Zellmera pre Autocar už vieme prečo. Zellmer pritom uviedol, že z dôvodu spomalenia transformácie smerom k batériovým elektromobilom prehodnocujú časovú os zavádzania elektrických modelov.
Zmena poradia
Šéf Škody tiež povedal, že kontrolujú aj poradie, v akom začnú chystané elektromobily prichádzať na trh. Podľa neho bude po nedávno predstavenom modeli Elroq nasledovať model Epiq (subkompaktné SUV) a potom model 7S (veľké SUV). A dodal, že neskôr, možno v rokoch 2027 – 2028, sa zamerajú na „Octaviu kombi“.
Škoda pritom minulý rok uviedla, že chystané 4,7-metra dlhé elektrické kombi s pracovným názvom „Combi“ bude predstavené do roku 2026. A na trh sa mal model dostať pred veľkým 3-radovým SUV na báze koncepčného modelu Škoda Vision 7S.
V prípade „elektrickej Octavie Combi“ budeme tiež zvedaví, na akej platforme dorazí. Podľa nedávnych neoficiálnych informácií má totiž koncern VW Group kvôli šetreniu nákladov uvažovať, že preskočí evolúciu súčasnej e-platformy MEB na tzv. MEB+ a predĺži životnosť súčasnej platformy, ktorá je základom veľkej väčšiny koncernových elektromobilov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Novinka Škoda Elroq už má prvé cenníky a odhaľuje výbavu
Elektrická Škoda Epiq bude stáť od 25 000 € a ponúkne dojazd až 400+ km
Škoda predstavila štúdiu 7-miestneho elektromobilu s dojazdom cez 600 km
ODBER NOVINIEK
11 komentárov
že neskôr, možno v rokoch 2027 – 2028, sa zamerajú na „Octaviu kombi“… no, len aby to mali komu v 2028 predavat 😉 cinania im ukazu ako sa to robi…
To, že po Elroqu príde Epiq je správne rozhodnutie. Všetko však bude márne ak budu vysoké ceny! Ostatné bude meškať aj kvôli tomu, že viazne predaj BEV oproti predpokladom, a ťažko to zasiahlo celý koncern VW …..
predaj vobec neviazne, ak su dobre ceny, EV sa predavaju ako teple rozky 😉 ale to sa nevztahuje na Europu a uz vobec nie na Slovensko… s vynimkou Norska
Však to, že v Európe to je ako je, keď nie sú dobré ceny! …. 🙂
Combikov EV je ako safranu, tak (ne)logicky preco by urychlili uvedenie modelu combi kde by mali minimum konkurencie ked sa mozu radsej tlacit do segmentov kde je pretlak a cenou ani parametrami nedokazu konkurovat. 🙂
Presne ako pises.
Tiez nechapem preco sa nevykaslu na SUV? Podla mna zaspali dobu a neprisli na to, že zakaznici spalovakov su iny ako zakaznici elektromobilov.
To že v Europe sa presadzovali posledne roky SUV neznamena ze elektromobilisti hladaju SUV. Myslím si. že elektromobilisti hladaju combi. Tak ako pred 10 rokmi kazdy hladal combi a postupom casu nam automobilky nanutili SUV karoserie, neznamena ze sme zanevreli na combi.
Pre elektromobilitu je combi ako stvorene.
S tými SUV nemáš pravdu:
01. SUV sa nepresadzovali, ale boli a sú žiadané.
02. Aj SUV môžu byť ako BEV primerane ekonomické a ekologické.
03. Ja som celoživotný „kombičkár“. Keď prišli prvé veľké SUV a kupovali ich hrubokrký mafiáni, mal som k nim averziu. Keď som sa v roku 2016 rozhodoval, aké kúpim nové auto po Passate Variant, rozhodol som sa pre KODIAQ a neľutujem! Mám 190 cm a vyšší vek, a KODIAQ je pre mňa vlastne ešte lepšie a pohodlnejšie kombíčko! 🙂 Pritom jazdím s ľahkou nohou a nízkou spotrebou.
04. Podľa mňa majú byť v ponuke kombíčka aj SUV, aby sme si mohli sami vybrať! Škoda, že ŠKODA s Octaviou kombi mešká, a bude meškať viac!
Hlavne nech neodsúvajú ten Epiq. Ak by dokázali spraviť rozumné auto v cenovej kategórii ako sa dnes pohybuje Citroen e-C3 alebo Dongfeng Box, tak potom nech si robia čo len chcú, už by mali vyhrané.
Marečku, moja reč! A ešte, aby to nepreháňali s cenou! 🙂
Odklad elektrickej Octavie ma logický dôvod v meškajúcej platforme SSP. Predražená a zaostalá platforma MEB, k tomu zrušená revízia MEB+ absolútne vylučujú finančne úspešné auto vo vysokokonkurenčnom prostredí fleetových zákazníkov. Dokonca ani SUV negenerujú dostatok príjmov z ťažkej a drahej MEB. Úspory z rozsahu sú iba nedostižným snom. A pritom Škodováci dokážu z koncernových platforiem vyťažiť najviac, za čo im centrála za odmenu hádže s radosťou polená pod nohy. SSP je akoby zakliata a Octavia s ňou. Uvidíme čo prinesie licenčná platforma od Xpeng. Ban na čínsky software je nová premenná v hre.
Ja platformu predovšetkým chápem ak „HW“! Tu majú klasické automobilky praktických skúseností pre nové pokrokové platformy až-až, a mali by ich „sekať ako Baťa cvičky“, a v reále prd! Mýlim sa?!