Tesla uviedla na trh novú verziu Modelu 3. Ponúkne top dojazd

6

V rámci prvých trhov je dostupná nová verzia Modelu 3 „Highland“ – Tesla Model 3 Long Range RWD. Tá, ako už jej označenie napovedá, ponúka pohon zadnej nápravy a kapacitne väčšiu batériu. Vďaka tomu ide o variant s najvyšším dojazdom nielen v rámci súčasného modelového radu, ale aj celej histórie modelu.

Vôbec prvou verziou elektromobilu Tesla Model 3, ktorá sa začala dodávať na trh v polovici roka 2017, bol model „Long Range RWD“. V ponuke bol cca 1,5 roka a v roku 2020 sa ešte na krátku dobu objavil v ponuke pre čínsky trh. K jeho ďalšiemu krátkemu oživeniu prišlo v obmedzenej miere minulý rok v rámci vybraných európskych trhov. Zrejme z dôvodu „výpredaja“ pôvodnej verzie modelu pred príchodom modernizovaného Modelu 3 „Highland“.

A konfigurácia „Long Range RWD“ s pohonom zadnej nápravy a kapacitne väčšou batériou je teraz vôbec po prvýkrát k dispozícii pre modernizovaný Model 3 „Highland“. Tesla pritom aktuálne informuje, že prichádza na domáci trh (USA) a do Portorika.

Známe špecifikácie

Tesla uvádza, že Model 3 Long Range RWD „Highland“ zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 4,9 s, dosiahne maximálnu rýchlosť 201 km/h a ponúkne „odhadovaný“ dojazd 584 km (platí pre základné 18″ kolesá) podľa amerického test. cyklu EPA, ktorý je „prísnejší“ ako v Európe používaný cyklus WLTP.

Pre získanie lepšej predstavy ohľadom dojazdu uvádzame, že základný Model 3 RWD s kapacitne menšou batériou ponúka dojazd 438 km (EPA) a verzia Long Range AWD s kapacitne väčšou batériou a pohonom oboch náprav ponúka dojazd 549 km (EPA).

Dá sa pritom očakávať, že podľa cyklu WLTP by bol dojazd novej verzie zrejme pár desiatok km nad 678 km, čo je odhadovaný dojazd Modelu 3 Long Range AWD na 18″ kolesách podľa cyklu WLTP. A dodávame, že homologovaný dojazd Modelu 3 Long Range AWD na príplatkových 19″ kolesách je 629 km (WLTP).

Cena

Čo sa týka ceny, Tesla Model 3 Long Range RWD „Highland“ stojí v USA 42 490 $ bez DPH (cca 39 500 €), čo je o 3 500 $ (cca 3 200 €) viac ako v prípade základnej verzie „RWD“ a o 5 000 $ (cca 4 600 €) menej ako v prípade verzie „Long Range AWD“.

tesla model 3 long range rwd highland

Zdroj: Tesla

A situácia sa zaujímavo mení, keď zohľadníme tamojšie dotácie vo forme tzv. daňového kreditu. Na základný Model 3 RWD sa totiž nevzťahuje (kvôli „pôvodu“ batérie), a tak tí, ktorí majú na daňový kredit nárok, môžu kúpiť novinku Long Range RWD o 4 000 $ (cca 3 700 €) lacnejšie ako základný model RWD s nižším dojazdom a výkonom.

To môže naznačovať, že nová verzia bola zavedená preto, že na kapacitne väčšiu batériu sa nevzťahujú obmedzenia z hľadiska dotácií, tak ako na LFP batériu základnej verzie, ktorá pochádza od čínskeho dodávateľa. A to isté by sa malo týkať aj Portorika, ktoré je „nezačleneným územím USA“. Takže je otázne, či Tesla v súčasnej dobe uvedie verziu Long Range RWD na ďalšie trhy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zvýšila ceny Modelu 3 aj pre SR. Zrejme ide o dôsledok „čínskych“ ciel
Spozorovaná bola maskovaná Tesla Model Y. Zrejme ide o „Juniper“
Tesla Model 3 otestovaná s 9 rôznymi sadami pneumatík. Aký bol vplyv na spotrebu?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Myslim si ze na ostatne trhy sa tento model nedostane, aj keď veľa ludi by si to prialo.
    Ludia chcu mať ten dobry pocit (ako v spalovaku), že prejdu veľa km, len si neuvedomuju že aj s tou menšu baterkou dojdu všade.

    • Mysli na to, že veľa ľudí chce mať v živote zázemie a rezervy pre „každý prípad“! Nebude dlho trvať, a batérie budú mať dostatočnú kapacitu aj na 1.000 -1.200 km. A to sa už budú všetky batérie zmenšovať, aby boli autá ľahšie a priestrannejšie, a mali aj nižšiu spotrebu kWh/100 km. Prídu „zlaté časy“ elektromobility! 🙂

      • Plne suhlasim. Pridu nove technologie ktoré vtlacia 150kWh do baterie pre osobne auto napr. solid-state, a kazdy bude moct mat ten konfort dlheho dojazdu a s kludom sa vyrovna naftakovy.

        • Ut v dnešnej dobe je ev v kategórii autá okolo 50000 EUR plne konkurenčné.
          Nechápem kto si dnes kúpi napr naftový kodiak, keď za rovnaké peniaze môže mat Tesla Y. Čo je úplná iná liga

Pridajte komentár