Elektrická Kia novej generácie s dojazdom až 800 km odhalila aj termín spustenia výroby

3

Koncern Hyundai Motor chystá elektromobily novej generácie, ktoré vyrastú na novej platforme eM. A prvým modelom od Kie na báze eM bude podľa všetkého Kia EV8, ktorá by mala podľa správ z domácej Kórey ponúknuť zaujímavé parametre. A dozvedáme sa tiež, kedy sa dostane do výroby.

The Korean Car Blog uvádza, že získal dokument, ktorý odhaľuje plán výroby nových modelov značky Kia. A medzi nimi nájdeme aj elektromobil novej generácie Kia EV8, ktorý sa interne nazýva GT1. V dokumentoch sa tiež uvádza, že pôjde o náhradu modelu Stinger, ktorý kedysi vzbudil veľký záujem.

Čo očakávať?

Kia EV8 by mala byť športovo ladeným sedanom/fastbackom strednej až vyššej strednej triedy. A kórejský web aktuálne uvádza, že chystaná novinka bude vybavená kapacitne najväčšou batériou, aká bola kedy použitá v aute od kórejského výrobcu. Tá má mať totiž až 113,2 kWh a zabezpečiť dojazd 700 až 800 km, zrejme v závislosti od verzie a podľa kórejského cyklu, ktorý je „prísnejší“ ako WLTP.

Základný model má mať pohon zadnej nápravy a výkon 160 kW. Základná „4-kolka“ zas 320 kW (160 + 160 kW) a top verzia 450 kW (200 + 250 kW). Malo by tak ísť aj o historicky najvýkonnejšiu Kiu. Spomínané špecifikácie sú pritom s výnimkou výkonu základnej verzie identické ako tie, ktoré sa objavili minulý rok.

Nová e-platforma eM

Novinkou je, že podľa údajne uniknutého plánu výroby modelov značky Kia, sa má tento model EV8 dostať do výroby v roku 2026. A to bude míľnik, keďže Kia EV8 by mala byť prvým modelom značky postaveným na novej 800-V platforme eM. Táto platforma podľa informácií od juhokórejského koncernu z roku 2022 prinesie okrem iného predĺženie dojazdu o 50 % v porovnaní s vtedajšími elektromobilmi, ako aj autonómne riadenie tretej a vyššej úrovne či OTA aktualizácie v rámci zložitejších systémov.

A koncom minulého roka The Korean Car Blog na základe vyjadrení koncernu Hyundai Motor informoval, že nová platforma eM ponúkne aj bezpečnostné funkcie na báze AI, bezstĺpikové a krídlové dvere, vysúvací displej, otočné a výrazne posúvateľné sedadlá, integrovanú čističku vzduchu, autonómne riadenie úrovne L3+, najväčší rázvor v triede, batériové packy s konštrukciou CTP, batériové články aj s chémiou LFP či efektívnejší modulárny pohonný systém.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily Kia EV3 a EV4 sa chystajú do výroby
Revolučná inovácia e-pohonu? Hyundai predstavil systém Uni Wheel
Prvé elektromobily Kia „Made in Slovakia“ zídu z linky budúci rok. Aké modely očakávať?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár