Kia EV5 bola predstavená podrobnejšie. Spoznali sme aj technické špecifikácie

6

Automobilka Kia konečne prezradila prvé relevantné informacie ohľadom svojho kompaktného elektrického SUV Kia EV5, ktoré sa dostane na prvý trh ešte tento rok. Spoznali sme pritom aj viaceré technické špecifikácie.

Kia v rámci svojho dnešného „Dňa elektromobilov“ predstavila aj kompaktné elektrické SUV Kia EV5, ktoré sa zaradí do segmentu, kde nájdeme napr. VW ID.4 či Škodu Enyaq. Kia nás pritom prekvapila koncepčným modelom EV5 v marci a v auguste ukázala sériový model. Na prvé oficiálne technické špecifikácie sme však čakali až doteraz.

Aktuálne už vieme, že Kia EV5 je tretím modelom značky, ktorý vyrástol na koncernovej platforme E-GMP navrhnutej špeciálne pre batériové elektromobily. Taktiež sme sa dozvedeli, že sa bude vyrábať v Číne a Južnej Kórei.

3 verzie

Ako prvá sa dočká Čína, kde bude táto novinka spočiatku dostupná v 3 verziách. Základná verzia s pohonom jednej nápravy (pravdepodobne zadnej – „RWD“) je vybavená elektromotorom s výkonom 160 kW a batériou s kapacitou 64 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 530 km podľa „optimistického“ čínskeho testovacieho cyklu CLTC, ktorý by mal byť blízky cyklu NEDC.

Verzia „Long-Range“ ponúkne rovnaký výkon, avšak kapacitne väčšiu batériu – 88 kWh. Tá pritom zabezpečí dojazd 720 km (CLTC). Tretia verzia „Long-Range AWD“ ponúkne takisto 88-kWh akumulátor, ale pohon oboch náprav a výkon 230 kW. Jej dojazd Kia odhaduje na 650 km (CLTC). A neskôr sa dostane na trh športovo ladená verzia GT.

Kórejci tiež uviedli, že Kia EV5 sa z 30 na 80 % nabije za 27 min. Zdá sa teda, že sa potvrdia skoršie neoficiálne správy, že nabíjací systém tohto modelu je 400-V a nie 800-V ako v prípade prvých dvoch elektromobilov Kia, ktoré vyrástli na platforme E-GMP s 800-V elektrickou architektúrou. Dôvodom by mohli byť nižšie výrobné náklady.

Zaujímavé je, že Kia EV5 určená pre domáci kórejský trh bude mať iné špecifikácie. Tá je aktuálne stále vo vývoji, ale od „čínskeho“ modelu by sa mala líšiť kapacitou batérií – 58 kWh („Standard-Range“) / 81 kWh (Long-Range), ako aj výkonom verzie AWD – 225 kW. To by mohlo potvrdzovať skoršie neoficiálne informácie, že model pre čínsky trh bude vybavený LFP batériami a model pre zvyšok „sveta“ batériou s chémiou NMC. Uvidíme.

Výbava a funkcie

Kórejci tiež uvádzajú, že model Kia EV5 bude vybavený prepracovaným systémom tepelného čerpadla, funkciou i-Pedal (ovládanie jedným pedálom), systémom bezdrôtových aktualizácií na diaľku „OTA“ (umožní aktualizáciu digitálnych funkcií a služieb) či panoramatickým displejom, ktorý pozostáva z 12,3″ digitálneho prístrojového štítu, 12,3″ obrazovky infotainmentu a 5″ displeja pre ovládanie klimatizácie.

Určite tiež potešia užitočnosti ako funkcia V2L (možnosť napájania elektrických spotrebičov energiou z trakčnej batérie vozidla), funkcia V2G pre vybrané trhy (umožňuje vrátenie/poskytovanie el. energie do el. siete), zariadenie s objemom 4 l umožňujúce chladenie či ohrievanie napr. potravín či podlaha kufra, z ktorej je možné urobiť malý stôl.

Dostupnosť a možné ceny

Kia EV5 sa začne predávať najskôr v Číne, a to ešte tento rok. Dostupnosť modelu v rámci ďalších trhov zatiaľ nie je známa. Podľa skoršej neoficiálnej správy, ktorá sa odvolávala na čínske zastúpenie značky, má model EV5 stáť v Číne údajne len 159 800 RMB (cca 20 000 €) až 229 800 RMB (29 000 €), v závislosti od verzie.

Neoficiálne informácie sa objavili aj ohľadom domácich kórejských cien – cca od 36 000 („Standard“) €, resp. od 40 000 („Long Range“) po prepočte. Každopádne na čínsku a zrejme aj kórejskú cenu môžeme v Európe zabudnúť, nech už bude akákoľvek. Lepším „vodítkom“ ohľadom európskej ceny by mohla byť aktuálna oficiálna informácia, že modely EV3, EV4 a EV5 majú stáť od 35 000 – 50 000 $ (cca 28 000 – 47 000 €). Takže pre EV5 by mala platiť cena od 50 000 $ (budeme dúfať, že ide o sumu vrátane DPH).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Kia odhalila elektrické koncepty EV3 a EV4, ako aj svoje e-mobility plány
Aj VW ID.4 / ID.5 sa dočkal modernizácie. Zvýšil sa výkon či dojazd
Nový Renault Scenic je prvé elektrické SUV značky. Ponúkne dojazd aj cez 620 km
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. „Na čínske ceny môžeme zabudnúť “ – a KIA môže zabudnúť na to, že by som si ju za „európsku cenu“ kúpil. Počkám si na Teslu M2.

Pridajte komentár