Z Južnej Kórey prichádzajú správy, že koncern Hyundai Motor chystá vlastné ultra-rýchle nabíjačky (aj na úrovni hardvéru) s vysokým výkonom „Blue Plug“, aby dokázal konkurovať spoločnosti Tesla min. v rámci domáceho trhu.
Tesla sa snaží o čo najväčšiu vertikálnu integráciu. V oblasti nabíjania sa to prejavilo tým, že si vyvíja a vyrába vlastné nabíjačky na úrovni SW a HW, ako aj buduje vlastné siete AC a DC nabíjacích staníc po „celom“ svete. A zdá sa, že podobným smerom sa chce z časti uberať aj koncern Hyundai Motor.
Portál The Korea Economic Day (KED) informuje, že „spoločnosť Hyundai Motor Group bude vyvíjať ultrarýchle nabíjačky pre elektromobily s vlastnou technológiou, aby dobehla spoločnosť Tesla“.
Odvoláva sa pritom na informácie z odvetvia, podľa ktorých sa dcérska spoločnosť Hyundai Kefico Corp snaží získať certifikát od kórejskej vlády na svoje nabíjačky „Blue Plug“ s výkonom 350 kW. Tie má uviesť na trh ešte tento rok. Nabíjačky s výkonom 350 kW sú pritom top zariadeniami, ktoré nájdeme aj v rámci veľkých sietí Tesla Supercharger (nová generácia V4) či Ionity.
Zníženie nákladov
Hyundai Motor od roku 2021 doma buduje nabíjaciu sieť E-pit, ktorá obsahuje nabíjacie stanice zahŕňajúce nabíjačky s výkonom 350 kW od dodávateľov. Táto stratégia má byť však veľmi nákladná a má brániť k rýchlemu rozširovaniu nabíjacích staníc.
Od apríla 2021 mal Hyundai zvýšiť počet nabíjacích staníc v rámci siete E-pit z 12 na 36, zatiaľ čo Tesla mala v domovskej krajine automobilky Hyundai v rámci rovnakého obdobia rozšíriť svoju sieť Supercharger z 33 na 106 nabíjacích staníc.
Vlastné nabíjacie stanice by tak Hyundaiu mohli priniesť nižšie náklady na budovanie nabíjacej infraštruktúry, zrejme najmä v rámci dlhodobejšieho hľadiska. Sme zvedaví, či to povedie aj k budovaniu vlastných nabíjacích staníc mimo domáceho trhu. Hyundai by sa pritom teoreticky mohol stať aj dodávateľom ultra-výkonných nabíjačiek v rámci spoločných sietí Ionity či chystanej siete v Severnej Amerike.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
6 veľkých automobiliek chystá spoločnú nabíjaciu sieť, ktorá má konkurovať Tesle
Hyundai predstavil nabíjací robot, Huawei 600-kW nabíjačku
Renault predstavil nástupcu elektromobilu Twizy a chystá nabíjaciu sieť so 400-kW nabíjačkami
ODBER NOVINIEK
7 komentárov
Budovanie siete nabíjačiek je menej atraktívne, ako vystavovať a predávať nové autá v showroomoch! Preto sa každá snaha v tomto smere dvojnásobne cení !!!
To je blbost. To akoby si povedal ze pumpy su nezaujimave. Predaj ele na nabkach zajtra bude to co predaj paliv na cerpackach vcera a este stale dnes. Prave preto ze si uvedomili ich atraktivitu a potencial zisku sa pustili do ich budovania.
Ahoj Taur, určite si počul o práve vyhlásených dotáciach SR na stavbu nových nabíjačiek pre podnikateľov! Nik sa do toho nehrnie tak, ako prídeš Ty! Dôvodom sú vysoké náklady a technické problémy včítane prívodu dostatočného výkonu zo siete. Preto som napísal ja, že to nie je tak atraktívne, ako predstavovať nové autá v showroomoch! POZOR!, to neznamená, že nie sú dôležité a potrebné! Nedostatok nabíjačiek citeľne brzdí rozvoj e-mobility aj na Slovensku! Také tvrdenie bolo súčasťou informacii o poskytnutí dotácií.
Doležité je, komu bude patriť energia dodávaná z nabíjačky, či bude postavená rovnako mizerne ako súčastné pumpy – žiadne FVpanely, veterné elektrárničky, Peltier články… kedy by si masa mohla uvedomiť, že energia „vyviera“ na pumpe, nie ako benzín či nafta. A že vyviera všade okolo nich.
A šovrúmy sú zrazu nepotrebné…
Hrozná predstava, však…
Akosi sa mi nedarí zistiť, komu fandíš! 🙂
Zdravému rozumu so štipkou lásky 🙂
Mám pocit, že máš pri tom fandení trochu zmätok v duši! 🙂 🙂 🙂