VW dnes ohlásil, že v piatok 20. mája spustí v rámci väčšiny európskych trhov predpredaj svojej elektrickej novinky Volkswagen ID. Buzz. Zverejnil pritom prvé cenovky, ale aj doteraz neznáme údaje ohľadom dojazdu.
Volkswagen ID. Buzz bude spočiatku dostupný ako 5-miestny elektrický mikrobus vo vyššom variante výbavy „Pro“ a elektrická dodávka s prívlastkom „Cargo“.
Ako už vieme, prvé verzie tohto elektromobilu s rozmermi 4 712 x 1 985 x 1 937/1 938 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 988 mm ponúknu pohon zadnej nápravy, výkon 150 kW, krútiaci moment 310 Nm či batériu s kapacitou 82 kWh (z toho využiteľných 77 kWh) a podporou maximálneho nabíjacieho výkonu 170 kW, vďaka čomu sa za ideálnych podmienok nabije z 5 na 80 % za cca 30 min.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
A konečne sme spoznali jeden z najpodstatnejších údajov, a to údaj o dojazde vozidla. V prípade mikrobusu je to 421 km a v prípade dodávky 424 km podľa cyklu WLTP.
VW aktuálne potvrdil, že ID. Buzz bude podporovať nabíjanie Plug & Charge. Tzn., že po príchode na nabíjaciu stanicu stačí vozidlo pripojiť k nabíjačke a to sa začne nabíjať automaticky. Netreba tak riešiť otravnú autentifikáciu prostredníctvom RFID kariet či mobilných aplikácií.
Nemci tiež pripomínajú, že Volkswagen ID. Buzz ponúkne „lokálny výstražný systém Car2X“, ktorý deteguje signály z iných vozidiel a dopravnej infraštruktúry s cieľom rozpoznať nebezpečenstvo v reálnom čase. A samozrejmosťou už majú byť softvérové aktualizácie na diaľku (OTA) týkajúce sa oblasti infotainmentu, nabíjania alebo asistenčných systémov.
Prví zákazníci sa dočkajú na jeseň
Potvrdili sa tiež „neoficiálne“ cenovky pre nemecký trh, ktoré sa nedávno objavili v dokumentoch BAFA. Tzn., že v Nemecku sa budú prvé verzie modelu Volkswagen ID. Buzz predávať za cenu od 64 581,30 € (Pro), resp. 54 430,60 € (Cargo). Spustenie dodávok na európsky trh je naplánované na jeseň tohto roka.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenovo dostupné elektromobily od Škody, VW a Seatu/Cupry poodhalili svoj dizajn
Elektromobily od VW ponúknu dojazd až 700 km či rýchlejšie nabíjanie vďaka vylepšeniam MEB
VW ide po stopách Tesly aj v oblasti výroby. Chystá „megacasting“ a väčšiu automatizáciu
7 komentárov
treba uz konecne zacat hovorit pravdu o skutocnom dojazde elektromobilov…..
…idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-dojezd-vw-volkswagen-golf-e-golf-soud.A220518_113703_automoto_fdv…
Pravda nám často chýba o viacerých údajoch, a nielen o autách! „Svet chce byť klamaný“! 🙂
Dojazd realny 300 ci 400 km uplne staci…każdy vodic by mal robit po takych 300 ci 400 km jednak hygienicke prestavky, resp. trocha si natiahnut kosti…iba idioti nezodpovedni jazdia v kuse viac ako 300 ci 400 km… potom necudo ze tu mamę nehody v podobe mikrospankov a unavy…
tak nech ho naozaj uvadzaju !!!!!
Svet nechce byť vo veci dojazdu klamaný. Dojazd tak ako u spaľovákov závisí od rôznych vecí, spôsobu jazdy, vybavenia auta, ročného obdobia… Preto, aby sa dojazdy áut rôznych značiek dali porovnávať, je zavedená jednotná metodika výpočtu, podľa ktorej sa dojazd určí. Pri troche dobrej vôle sa to dá pochopiť, netreba hneď päť výkričníkov.
Praveze treba ! Kupil som si kolobezku skoro za 1000 eur, v papieroch pisali dojazd 50 kilometrov , realny 20 km….a podobne to funguje aj u elektromobiliov….preto zacinaju pribudat podnety na sud…..ano, predajcovia sa spoliehaju, ze sa na tie realne dojazdy ludia vykaslu…ale nie vsetci…a moze to naozaj spustit lavinu trestnych oznameni na automobilky…..
WLTP tu je uz min. 10rokov, a napriek tomu, niektore europske automobilky pri spalovakoch kludne uvadzaju spotreby podla stareho nerealneho cyklu.. Tu by som naozaj vyvodzoval dosledky a sudil automobilky a nie pri EV. A kludne mozme kritizovat cyklus WLTP, ale pri mnohych nezavislych testoh ev vidno, ze spotreby podla wltp su skutocne dosiahnutelne. Narozdiel od spotrieb spalovakov, dojazdy (spotreby) ev su pod uplnym drobnohladom. Ale dufam, ze coskoro aj slovaci a cesi pochopia, ze pri nasich priemernych najazdoch su ev absolutnou volbou ekonomickou aj ekologickou. Samozrejme, ak porovnavame nove auta s aspon podobnym komfortom.