Najväčšou záhadou v oblasti elektrických vozidiel je bezpochyby elektromobil od známej technologickej spoločnosti Apple, ktorý sa neoficiálne zvykne nazývať ako iCar či Apple Car. Samotný Apple ohľadom tohto projektu mlčí, pravidelne sa však objavujú indície, ktoré naznačujú, že toto vozidlo je vo vývoji. A aktuálne tu máme ďalšie neoficiálne správy, ktoré opäť súvisia s koncernom Hyundai Motor.
O „Apple Car“ či „iCar“, ako aj projekte Titan, v rámci ktorého sa má vyvíjať tento autonómny elektromobil, sa hovorí už roky. Keďže spoločnosť Apple je v tomto smere ticho, objavuje sa ohľadom toho najmä množstvo neoficiálnych správ a špekulácií.
Začiatkom minulého roka však automobilka Hyundai vydala oficiálne vyhlásenie, že je jednou z viacerých automobiliek, s ktorou je Apple v počiatočnom kontakte. Krátko na to odstránila zmienku o iných automobilkách. A nasledovalo ďalšie revidované vyhlásenie.
Kórejská automobilka v rámci neho uviedla, že dostala žiadosti ohľadom potenciálnej spolupráce na vývoji autonómnych elektromobilov. A dodala, že neboli urobené žiadne konečné rozhodnutia, nakoľko sú diskusie v počiatočnom štádiu.
Hyundai sa má podeliť o E-GMP
No a aktuálne tú máme neoficiálnu správu, ktorá opäť spája Hyundai s elektromobilom od Applu. Stojí za ňou známy analytik Ming-Chi Kuo, ktorý sa venuje spoločnosti Apple. Podľa neho bude Hyundai kľúčovým výrobným partnerom, pričom veľkou novinkou je, že Apple Car má údajne vyrásť na platforme E-GMP, informuje 9to5mac.
Ide o najnovšiu a zároveň prvú platformu koncernu Hyundai Motor určenú špeciálne pre elektromobilu, na ktorej doteraz vyrástli modely Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 a Genesis GV60. Platforma by teoreticky mohla naznačovať, čo aspoň zhruba od Apple Car očakávať na základnej technickej úrovni.
E-GMP sa môže pochváliť 800V architektúrou, čo umožňuje nadštandardne rýchle nabíjanie. Hyundai pritom tvrdí, že podporuje nabíjanie výkonom až 350 kW. A napr. v prípade modelu Genesis GV60 so 77,4 kWh batériou uvádza, že tá sa z 10 na 80 % nabije za 18 min.
Na platforme je možné postaviť aj výkonné elektromobily, čoho dôkazom bude napr. model Kia EV6 GT. Ten bude disponovať samosvorným diferenciálom, výkonom 430 kW, krútiacim momentom 740 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy či maximálnou rýchlosťou 260 km/h.
Ešte si vraj počkáme
Kuo okrem platformy E-GMP tiež spomína, že vývoj „Apple Car“ si ešte vyžiada niekoľko rokov vývoja. Predpokladá, že na trh príde najskôr v roku 2025. Tento termín môže podľa neho ovplyvniť to, aký podiel komponentov sa rozhodne Apple zabezpečiť z vlastných zdrojov.
Na záver ako vždy ohľadom takéhoto typu správ pre istotu opakujeme, že ide o neoficiálne a nepotvrdené informácie, ktoré zatiaľ treba brať s rezervou.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Apple chystá elektromobil s „prielomovou“ batériou, tvrdí Reuters
Čo si myslí šéf Applu o Tesle a Elonovi Muskovi? A bude Apple Car?
Apple si patentoval typ elektromotora, ktorý je typický pre prvé Tesly
Jeden komentár
Apple, výrobné náklady x, predajná cena 20x.