VW zverejnil prvé špecifikácie svojej legendy reinkarnovanej do moderného elektromobilu

6

VW dnes konečne zverejnil mnohé informácie ohľadom sériovej verzie elektrického mikrobusu/dodávky Volkswagen ID. Buzz, ktorá sa odvoláva na legendárny model Bulli. Novinka zažije premiéru budúci mesiac, pričom na začiatok budú v ponuke mikrobus a dodávka so štandardným rázvorom. Aké budú ich špecifikácie?

Nemci informujú, že Volkswagen ID. Buzz prechádza záverečnou fázou skúšok. A pri tejto príležitosti nám konečne prezradili špecifikácie súvisiace s prvými verziami, ktoré sa dostanú na európsky trh ešte tento rok. Spočiatku budú mať zákazníci k dispozícii 5-miestny mikrobus a 3-miestnu dodávku s celý menom Volkswagen ID. Buzz Cargo.

Volkswagen sa v prípade inšpirácie pre svoj nový elektromobil odvoláva na úplne prvý model Bulli, tzn. verziu T1. Tento model pritom radí medzi svoje najväčšie legendy. ID. Buzz však už je moderným elektromobilom, ktorý  vyrástol na známej koncernovej platforme MEB. Na nej VW postavil vozidlo s rozmermi 4 712 x 1 985 x 1 937/1 938 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 988 mm.

A budúci rok sa modelový rad rozšíri o verziu s väčším rázvorom, čo sa prejaví rozšírenými možnosťami v rámci interiéru. 5-miestny elektrický mikrobus ponúkne batožinový priestor 1 121 l pri plnom obsadení sedadiel. Elektrická dodávka „Cargo“ zas 3,9 m3. Tieto hodnoty sa vzťahujú k verziám so štandardným rázvorom.

Technika

Prvé verzie modelu Volkswagen ID. Buzz budú vybavené batériou s kapacitou 82 kWh (z toho využiteľných 77 kWh). Údaje o dojazde žiaľ zatiaľ nie sú známe. Poznáme však výkon elektromotora, ktorý bude poháňať zadnú nápravu, a to 150 kW. Jeho krútiaci moment dosiahne 310 Nm. Maximálna rýchlosť vozidla je el. obmedzená na 145 km/h.

Funkcie

Elektrická novinka od VW už bude podporovať funkcie „Plug & Charge“ (komfortné nabíjanie na verejných DC nabíjačkách bez nutnosti autentifikácie RFID kartou alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie) a obojsmerné nabíjanie, vďaka čomu bude možné batériou vozidla napájať domácnosť. Samozrejmosťou búdu softvérové aktualizácie na diaľku (OTA) týkajúce sa oblasti infotainmentu, nabíjania alebo asistenčných systémov.

Volkswagen ID. Buzz a Volkswagen ID. Buzz Cargo sa dočkajú oficiálneho predstavenia 9. marca. Ich výroba bude spustená v prvej polovici roka. A uvedenie na európsky trh je naplánované na september. Cena zatiaľ známa nie je.

Zdroj: VW 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Príde legendárna Škoda 1203 ako koncernový súrodenec elektromobilu VW ID. Buzz?/
Šéf VW Group avizuje vylepšenia pre elektromobily či nové elektrické modely
Tento cenovo dostupný elektromobil bude vybavený slovenskými batériami Inobat

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • A takýto prístup sa mi páči. Nech sa ľudia rozhodnú čo chcú, resp. čo potrebujú. Mne osobne sa páči táto trieda vozidiel a majú možno väčšie reálne opodstatnenie (obhája si teoreticky vyššiu spotrebu) ako trebárs SUV, ale aj tie vozidlá majú niečo do seba. Tak nech to ostane takto aj naďalej. Len nech to nie je na úkor menších, lacnejších vozidiel s nižšou spotrebou.

      • Presne tak som to aj myslel! Ja som pôvodne považoval SUV za autá pre mafiánov a ostatných „strašne bohatých“,aby sa ukázali! V súčasnosti už pár rokov využívam miesto kombička „stredné“ SUV, do ktorého sa mi pohodlne nastupuje, a mám v ňom dostatok priestoru ….

        • Škoda tých cien.. čo som zachytil prvé nástrely v domovskej krajine Ľudového auta, tak štartovacia cena niekde nad 60 000 eur. A to už je na nejaké nelegálne držanie zbrane 😉

          • Ceny všetkých PHEV a BEV sú v EU stále privysoké. Sulík chce pritom dať miliardu Eur na vývoj vodíkových pohonov, čo považujem za nepotrebné pre Slovensko!!! Miliarda by určite viac pomohla „klasickej“ elektrifikácii napr. cez dotácie nákupu áut a výstavby nabíjacích staníc.

  1. Sulík vôbec nemá a ani nikdy nemal konkrétny záujem o pokrok na Slovensku ! Jeho hlavný dôvod aktivít bol a stále je , čo najviac sa napakovať a potom zdrhnúť kde najďalej zo Slovenska .Najhoršie je ,že do tohoto virtuálneho vodíkového výskumu zapája aj svoju dcéru -skratka rodinný podnik ! O tom, čo si finančne môže dovoliť bežný Slovenský občan, nemá ani potuchy ?! A Anonym -presne súhlasím z tým ,že ta miliarda sa radšej mala dať do dotáci na kúpu elektroaut – tak ako to robia skoro všetky okolité štáty ! Nie je to správne ale určite rozumnejšie v súčasnej situácii na trhu s elektromobilmi . Kedysi Dzurinda odsudzoval Fica za šrotovné na Slovensku , vďaka ktorému si veľa Slovákov konečne móhlo kúpiť nové auto . Na to sa nezabúda!! Aj ja som si konečne móhol kúpiť nové auto .Teraz je tá situácia totálne podobná ale naša vláda má celkom iné priority! Vodík – nakup vojenskej techniky , za terajšej situácie ,keď ludia trú biedu a nemajú na potraviny,energie…Je mi z toho zle !

Pridajte komentár