Značka VW informuje o viacerých novinkách, ktoré súvisia s nabíjaním jej elektromobilov. Zvyšuje maximálny nabíjací výkon, chystá zavedenie funkcie komfortného nabíjania plug & charge či rozširovanie nabíjacích staníc a pripravuje technológiu obojsmerného nabíjania, ktoré umožní používať elektrinu elektromobilu na napájanie domácností či podporu elektrickej siete.
Proces pred spustením nabíjanie elektromobilov v rámci verejných nabíjacích sietí či samostatných nabíjačiek môže byť aj dnes používateľsky stresujúci. Dôvodom je v mnohých prípadoch nutnosť použitia špecifických RFID kariet, mobilných aplikácií či iných špecifických spôsobov autentifikácie, aby bolo vôbec možné spustiť nabíjaciu stanicu.
Automobilky síce prichádzajú s konceptom jednej karty či aplikácie pre „všetko“, najjednoduchšie a používateľsky najpríjemnejšie to však má vyriešené spoločnosť Tesla v rámci vlastnej siete Supercharger, kde sa jej elektromobily jednoducho pripoja k nabíjačke a automaticky sa začnú nabíjať. No a rovnakú funkciu „plug & charge“ aktuálne sľubuje aj VW.
Túto funkciu chce totiž integrovať v rámci nabíjacích sietí, ktoré sú pre jeho zákazníkov dostupné v rámci nabíjacieho programu We Charge, ktorý zahŕňa 270 000 verejných nabíjacích staníc. Od budúceho roku sa to má pritom týkať sietí Ionity, Aral, bp, Enel, EON, Iberdrola a eviny.
Značka VW tiež informuje, že materský koncern spolu s partnermi nainštaluje v Európe do roku 2025 cca 18 000 rýchlonabíjacích staníc. A k ním pribudne ďalších cca 35 000 nabíjacích bodov, ktoré zriadia maloobchodní partneri, pričom mnohé z nich majú byť verejne prístupné.
Elektromobil ako napájací zdroj domácnosti a podpora el. siete
Volkswagen tiež uvádza, že chystá uviesť na trh technológiu obojsmerného nabíjania. Vybrané elektromobily z rodiny VW ID budú môcť dodávať elektrickú energiu zo svojej batérie pre domácnosť a v budúcnosti bude možné použiť túto energiu aj na stabilizáciu el. siete (tzv. V2G).
Spomínané sa bude týkať vozidiel so 77-kWh batériou. A to aj už predaných vozidiel, ktoré dostanú túto funkciu prostredníctvom softvérovej aktualizácie na diaľku (OTA). K zabezpečeniu fungovania technológie však samozrejme bude potrebný špeciálny „DC BiDi“ systém – vo forme VW wallboxu.
Zrýchlenie nabíjania
A keď už bola reč o OTA, v „blízkej dobe“ VW chystá aj aktualizáciu, ktorá v prípade elektromobilov so 77-kWh batériou zvýši maximálny nabíjací výkon zo 125 na 135 kW, resp. v prípade modelu ID.5 GTX na 150 kW. Nemci pritom sľubujú skrátenie času nabíjania z 5 na 80 % až o 9 min. V prípade nových vozidiel bude spomínaná podpora samozrejme štandardom.
VW tiež uviedol, že vylepšil svoj plánovač ciest a rozširuje podporu výroby obnoviteľnej energie prostredníctvom nových projektov veterných a solárnych fariem v Európe.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily spravia z VW Group poskytovateľa elektriny. Vďaka obojsmernému nabíjaniu
VW Group zvyšuje investície do elektromobility. A oznámil aj nové e-modely
Elektrický nástupca „hippiesáckej“ dodávky od VW sa dá rezervovať v prvých krajinách
6 komentárov
Teraz je to minimálne na Slovensku „lažo-plažo“! Nevidíme fronty na nabíjačkách ….. Napriek všetkým číslam a vyhláseniam, nemáme však istotu dostatku nabíjačiek v budúcnosti podľa pribúdajúceho počtu BEV! A tiež nevieme, aká bude politika štátov v zdaňovaní „nového paliva“! To sa ešte len nebudeme stačiť čudovať! …
Neplač dopredu. Oplakávaš niečo, čo neumrelo…. Alebo snáď máš vidiny z budúcnosti?
Áno, a nie som sám!
taku istu sprostost sa da napisat o hocicom…
Jedlo je teraz lacne, nemame vsak istotu dostatku v buducnosti s pribudajucim poctom ludi na planete, a to sa este len budeme cudovat 🙂 Tak ako pisal kolega nadomnou, oplakavas nieco, co neumrelo. A to je typicky slovnik niekoho, kto sa vopred vzdava, ma porazenecku naladu. Jemne povedane – slaboch. Zivot ale pojde dalej a bude urcite stale lepsi, napriek narekom niektorych individui.
Ty si toho doteraz asi moc nezažil ….
Chlapci neblbnite a nehandrkujte sa tu za blbiny.
V kazdom pripade vsetko zdrazie, je to dovodom fungovania nasho fin.systemu postavenom na inflacii-teda nepriamej dane.
Elektrinu na nabijanie EV sa mozno budu staty snazit zdanit neskor, ale prave preto si mozme uz dnes stavat vlastne elektrarne na strechach a nabijat si z nich cokolvek sa nam paci. Narozdiel od nafty, alebo benzinu, ktore nerastu na strechach a ktore velmi dobre vyhovuju statom nase danenie a neslobodu.