Na Slovensko oficiálne prichádza nová značka DongFeng, vrátane jej elektrického modelu DFSK Seres 3. Ide o čínsku automobilku s vyše 50-ročnou tradíciou. Čo ponúkne elektromobil Seres 3 a koľko bude stáť?
Do Európy expanduje čoraz viac čínskych elektromobilov. A tie sa nevyhýbajú ani Slovensku. Aktuálne k nám pritom smeruje elektromobil, za ktorým stojí automobilka DongFeng. A to vďaka slovenskej spoločnosti Plastonic, ktorá sa stala oficiálnym importérom vozidiel čínskej značky pre SR a ČR.
Prvé elektromobily DFSK Seres 3 by mali byť „skladom“ koncom budúceho mesiaca. A do marca budúceho roka by mala byť hotová kompletná distribučno-servisná sieť, informoval našu redakciu konateľ spoločnosti Plastonic, Branislav Kocper. Pre upresnenie, DFSK je podznačkou DongFeng, ktorá vzišla zo spolupráce spoločností DongFeng a Chongqing Sokon.
Známe špecifikácie
5-miestny elektromobil DFSK Seres 3 disponuje rozmermi 4 385 x 1 850 x 1 650 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom kolies 2 655 mm. Takže sa radí medzi tzv. kompakty do segmentu C. Jeho svetlá výška má hodnotu 180 mm, hmotnosť dosahuje 1 690 kg.
- Zdroj: DongFeng Motor
- Zdroj: DongFeng Motor
- Zdroj: DFSK
Čínske elektrické SUV je vybavené elektromotorom s výkonom 120 kW a krútiacim momentom 300 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,9 s.
Batéria s článkami typu LFP (LiFePO 4 – lítium-železo-fosfát), TMS a kapacitou 53,6 kWh neobsahuje drahý a kontroverzný kobalt. Vozidlu zabezpečí dojazd 405 km v rámci zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne používa dodnes. Na batériu sa vzťahuje 8-ročná záruka.
Čo sa týka nabíjania, DFSK Seres 3 podporuje rýchlonabíjanie (maximálny podporovaný výkon zatiaľ nepoznáme), pričom z 20 na 80 % sa má nabiť za 30 min. Doma je možné vozidlo nabiť prostredníctvom striedavého prúdu cca za 8 hodín. Palubná nabíjačka má výkon 6,6 kW.
Základná cena a výbava
Podľa predbežných informácií by mal byť model DFSK Seres 3 v SR dostupný v 2 stupňoch výbavy S2 a S4. Cena bude začínať na sume 32 900 € s DPH, dodáva Branislav Kocper. V štandardnej výbave nájdeme napríklad 17″ disky z ľahkých zliatin, dojazdové koleso, multifunkčný výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, 10,25″ centrálny dotykový displej, automatickú klimatizáciu, 2 x USB port, zadné hmlovky, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá či audiosystém s 2 reproduktormi.
- Zdroj: DongFeng Motor
- Zdroj: DongFeng Motor
- Zdroj: DongFeng Motor
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy začína prúdiť ďalší čínsky elektromobil – Xpeng G3
Čínske elektro-SUV Aiways U5 je v predaji na prvom európskom trhu
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV sa predstavilo prvému európskemu trhu
15 komentárov
tak urcite radsej toto ako nejaky VW 😉
Da sa s tebou len suhlasiť
To vážne? 🙂
Aspoň sa bude lepšia konkurencia pre prémiové značky
To bude asi nejaký príbuzný toho brazílskeho futbalistu. 🙂
https://sk.wikipedia.org/wiki/Kak%C3%A1
Konecne normalny elektromobil za normalnu cenu aj ked Cina…Pozeram ale ze tato autombilka je majoritny majitel PSA!
Cital si článok ?
Staci si vygooglit DOnf Feng a najdes ze su hlavnym akcionarom PSA. Alebo co si myslel??
…euters.com/article/us-fiat-chrysler-m-a-psa-dongfeng-group-idUSKBN21K0X9…
32900 za sereš 3???
A kde je predajňa? Kde sa na ňom dá previezť? Kde sa dá objednať?
Cital si článok ?
Na to, že je to kategória C a čínske auto, tak by som čakal cenu od 23000€ a nie o 10tis. vyššie!? Ani 4 repro tam nedali…
A6 v 2005 stála v základe cez 1 milion a mala audio systém 2x20W a len predné repro , činske auto s črevami PSA …
Tiez sa mi zakladna cena 33k zda dost vela na Cinsku u nas neznamu a nezavedenu znacku. Vsetky tie Cinske auta maju dost vysoke ceny. Predpokladam ze pre maly cenovy rozdiel malokto sa ulakomi na nezname neoverene auto.
To budu tie super regulačné clá plus dovoz. Lebo v Číne sa to predáva za 23.