Renault predstavil elektrické Twingo. Batéria a nabíjanie naznačujú nízku cenu

9

Automobilka Renault dnes predstavila svoj ďalší elektromobil, Renault Twingo Z.E. Ide o malý mestský hatchback, ktorý je zdá sa zameraný na cenovú dostupnosť.

Renault informuje, že 5-miestne 5-dverové (kľučka zadných dverí je „ukrytá“ v rámci C-stĺpika) Twingo Z.E. disponuje elektromotorom, „prevodovkou“ a výkonovou elektronikou, ktoré sú odvodené od tých, ktoré používa úspešný elektrický model Zoe.

Výkon, batéria a nabíjanie

Vzadu umiestnený elektromotor ponúka výkon 60 kW a krútiaci moment 160 Nm. Vďaka nemu vozidlo zrýchli z 0 na 50 km/h za 4,2 sekundy, čo je v prípade mestského vozidla zrejme dôležitejší údaj ako zrýchlenie z 0 na 100 km/h (12,6 s). Jeho maximálna rýchlosť sa pritom zastaví na 135 km/h.

O „dopovanie“ elektromotora sa stará kvapalinou chladená Li-ion batéria, ktorá bola vyvinutá v spolupráci so spoločnosťou LG Chem. Disponuje kapacitou 21,3 kWh a je umiestnená pod predným radom sedadiel. Zabezpečuje dojazd 180 km (WLTP). V režime Eco (obmedzenie výkonu a max. rýchlosti) to má byť 215 km (WLTP) a v čisto mestskom cykle 250 km.

Okrem batérie sa zrejme „šetrilo“ aj na nabíjacom systéme. Renault Twingo Z.E. totiž nepodporuje rýchlonabíjanie. O nabíjanie sa stará systém Chameleon, ktorý dokáže pracovať s napätím 230 a 400 V, pričom dokáže využiť max. nabíjací výkon 22 kW. Na takomto zdroji má vozidlo získať dojazd 80 km (WLTP) za 30 min nabíjania. Z 0 na 80 % to potrvá 63 min. Batériu tiež môže nabíjať rekuperačný systém s 3 režimami.

Praktické vlastnosti

Renault uvádza, že elektromobil Twingo Z.E. má rovnakú dĺžku ako konvenčná verzia modelu, t.j. 3,62 m. Ďalšie rozmery: šírka (1 646 mm), výška (1 541 mm), rázvor (2 492 mm). Základný objem batožinového priestoru dosahuje 240 l. Po sklopení zadných sedadiel narastie na 980 l. Priemer otáčania je 8,75 m, čo má byť výrazne menej, ako je priemer v rámci triedy (A).

Výbava

V závislosti od výbavy môže byť Renault Twingo Z.E. okrem iného vybavený multimediálnym systémom so 7-palcovým dotykovým displejom. Podporuje systémy Apple CarPlay a Android Auto, ako aj telematickú aplikáciu „MY Renault“.

Vďaka nej je možné na diaľku kontrolovať úroveň nabitia batérie, regulovať klímu v kabíne, zadať cieľ do navigácie, či vyhľadať zaparkované vozidlo.

Na nemeckom trhu má byť Renault Twingo Z.E. dostupný na prelome rokov 2020/2021. Cenové údaje zatiaľ výrobca nezverejnil. Na základe kapacity batérie čí systému nabíjania by sme mohli očakávať nižšiu cenu ako v prípade konkurencie v podobe modelov Volkswagen e-up či Škoda Citigoe iV. Tieto modely pritom ponúkajú 36,8 kWh batériu (dojazd okolo 260 km – WLTP), rýchlonabíjanie (40 kW) a stoja cca 22 000, resp. 21 000 €.

Zdroj: Renault

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia predstaví „najdostupnejší elektromobil na trhu“ už o 2 týždne
Šéf Renaultu hovorí, že pracujú na elektromobile za 10 000 €
Ako je na tom elektromobil Renault Zoe po nájazde 300 000 km?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Citigo má alespoň těch 40 kW rychlonabíjení – teď už i tuto hodnotu vidím jako pozitivum. Bez alespoň nějakého (tak jako Citigo) rychlonabíjení je ten Renault „uvázaný“ do daného města kde bude fungovat, jinam prakticky nemůže jet. Zajímavo by mě, kolik ubrání této výbavy automobilku „stojí“.

  2. Kapacita batérie je menšia ako 60 % kapacity batérie modelov Volkswagen e-up či Škoda Citigoe iV.
    Keďže batéria sa výrazne podpisuje na výslednej cene EV, mohla by byť cena Twinga dosť značne pod 20 tis. €.
    A to je už dosť slušný nástrel k tomu, aby sa toto Twingo stalo „druhým autom v rodine“, „nákupnou taškou na kolesách“, „bicyklom do práce“ alebo týmto všetkým dohromady.
    Mimochodom, Renault má so svojím modelom ZOE dosť značnú prax v umiestňovaní sa na popredných priečkach predajov…
    Žeby vyšší level?

  3. Nad twingom so skrytým kluckami oplastovanim a s otvaratelnym stresnym oknom som uvazoval ako druhe, trocha imidzove auto do mesta.. na500 mi vadia iba 2dvere ako elektro by to bolo este lepsie.. som zvedavy na cenu. nabijanie super: 11kw 22kw (3f16A/32A+nejaka 400v uni. mobilna nabíjačka na klasicku zasuvku skor najdes ako nejake dc..) a s elektro by som sa bal ist daleko..

  4. Nuž, osekali to až tak, že sa obávam, či to ešte o rok bude vôbec predajné aj za 13k.
    Mimochodom majú pravdu s tým dojazdom..štatistiky sú štatistiky a Renaultu treba držať palce, aby sa im to podarilo vysvetliť a pochopiť drvivej väčšine vodičov, ktorí naozaj nepotrebujú väčší dojazd. Ale myslím, že keby to fakt dali za 12-13k mohla by to byt revolúcia.
    Obávam sa však klasického nebezpečenstva v podobe dotácií automobiliek daňovými poplatnikmi, čo vystrelí cenu podobným spôsobom ako citigoe :(. Takže môj odhad hovorí 17k bez dotácie, čo je stále veľa na také prditko s takými orezanymi parametrami.

    • Na slovenský spôsob vlastnenia auta veľmi nevhodné. Myslím tým – mať jedno auto v rodine (na viac áut nie sú prachy), ktoré musí byť úplne univerzálne – musí plniť všetky funkcie od nákupnej tašky cez dovolenkový voz až po menšiu dodávku.
      Ale ako 2. auto v rodine – úplne ideálne.
      Nemám pravdu?

      • Koľko ľudí, toľko chutí… Mne by osobne stačilo aj ako jedno hlavné auto, prípadne dva takéto, pre mňa a ženu… Na ďiaľku by som si auto požičal.

  5. Chýba rýchlonabíjanie DC? Ani nie, keď AC zvláda 22kW. To je mega vec – nabíjanie AC je výrazne lacnejšie !!! Si pozrite cenníky. Pri ZSE paušál za 9 Eur a žiadne ďalšie poplatky, doma či v práci si 11 alebo 16KW AC nabíjačku urobím zdarma (len v aute nastaviť obmedzené nabíjanie a 16 alebo 20A poistky to udržia…), takže toto je naozaj zaujímavý kus do mesta a okolia ktorý parádne nabijem aj doma…

Pridajte komentár