Tesla konečne zverejnila oficiálne fotografie svojej najčerstvejšej novinky Tesla Model 3 Performance. Jedná sa o najvýkonnejšiu verziu modelu, ktorá obsahuje množstvo vylepšení. Elektrický sedan strednej triedy má zrýchlenie na úrovni superšportov od Ferrari a Lamborghini. Elon Musk aktuálne hovorí, že môže byť ešte rýchlejší, pričom radí ako to dosiahnuť.
Tesla Model 3 Performance disponuje 2 elektromotormi, pričom ten na prednej náprave má športové naladenie, športovými brzdami a nižšou svetlou výškou o 10 mm. Okrem toho získal najvýkonnejší Model 3 aj športové dizajnové doplnky.
Treba si však priplatiť 5 000 $, čím získate zadný karbónový spojler, 20-palcové disky so športovými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S, hliníkové pedále, červené brzdové strmene a zvýšenie maximálnej rýchlosti z 233 na 250 km/h.
Elon Musk odporúča…
Tesla Model 3 Performance zrýchli z 0 na 60 mph (97 km/h) za 3,5 sekundy. Dan Neil z Wall Street Journal, ktorý otestoval tento najvýkonnejší Model 3 ako prvý, povedal, že sa jedná o vynikajúci automobil, ktorý si však zaslúži lepšie pneumatiky.
A to aj napriek tomu, že je vozidlo vybavené športovými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S, ktoré sa dodávajú aj k modelom Ferrari a BMW rady M. Elon Musk na to reaguje slovami, že museli obetovať lepšiu priľnavosť kvôli optimalizácii dojazdu.
Dodáva, že tí, ktorí chcú dostať z vozidla ešte viac výkonu, by si mali zaobstarať pneumatiky s lepším „gripom“, ktoré sú navyše v rámci zadnej nápravy širšie. To by malo zlepšiť zrýchlenie (0 – 60 mph) z 3,5 na 3,3 sekundy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
K údajnému podvodu Tesly v Nemecku, ktorý má stáť jej zákazníkov 4 000 €
Tesla Model 3 je podľa analýzy najziskovejším elektromobilom. Akú má maržu?
Tesla začala meniť rodinné domy na najväčšiu virtuálnu elektráreň sveta
Zvláštna novinka
Taktiež sme sa dozvedeli jednu pomerne zvláštnu novinku ohľadom Tesly Model 3 Perfomance. A to, že karbónový spojler, ktorý je súčasťou „Performance Upgrade“ balíka, vám Tesla namontuje dodatočne vo svojom servise až po dodaní vozidla. Zrejme kvôli tomu, aby jeho inštalácia v rámci výrobnej linky nespomaľovala sériovú produkciu.
Zdroje: Tesla, Teslarati, Electrek